Turism

Turismul în România

 turismProblemele turismului românesc și dezvoltarea slabă a acestui domeniu de activitate au ca principală cauză factorul financiar. De exemplu, dacă privim spre vestul Europei, vom vedea că acolo singura preocupare a unui pensionar, după ce s-a retras de pe piața muncii, este aceea de a călători.

Un pensionar din vestul Europei face trei - patru voiaje medii și lungi pe an, iar acest lucru este posibil tocmai pentru că dispune de potențial financiar, ceea ce în cazul pensionarilor din România nu există decât într-o măsură extrem de mică.

E drept că programele de turism inițiate de stat pentru susținerea turismului la început sau la sfârșit de sezon au dat roade, dar, spre deosebire de cei din vest, pensionarii români încă nu-și permit să meargă în excursii în plin sezon sau de câte ori și-ar dori să plece într-un sejur. În schimb, tocmai din acest motiv, turismul religios s-a dezvoltat în România mult mai mult comparativ cu alte state, mai ales dacă vorbim de cele vest-europene

De asemenea, turismul românesc are o mare problemă și în privința promovării. Astfel, în lipsa acestui aspect, turiștii nu pot afla sau află foarte greu despre existența unui obiectiv demn de vizitat, a unei unități de cazare sau a unui restaurant.

Nu trebuie să uităm nici investițiile în turism, investiții care chiar dacă în ultimii ani au fost ceva mai consistente, rămân tot la un nivel extrem de scăzut chiar și comparativ cu vecinii bulgari.

Dacă ne uităm spre litoral, de exemplu, turismului românesc a crescut calitativ în urma investițiilor făcute în Mamaia. Dar, dincolo de investiții, în turism este foarte important și să ținem pasul cu concurența, pentru că turiștii nu vor doar un pat atunci când pleacă în vacanță, ci au nevoie de confort, de servicii de calitate și de activități de relaxare și agrement specifice locului sau zonei în care au mers pentru petrecerea timpului. În acest sens, exemplul cel mai potrivit este cel al sistemului „All Inclusive" care până acum câțiva ani lipsea cu desăvârșire din România.

Iată așadar numai câteva dintre motivele pentru care mulți români pleacă să-și petreacă vacanțele în Bulgaria, în vreme ce companiile turistice românești abia au început să se adapteze la cerințele clienților. Așa se face că, în ultima perioadă, tot mai multe hoteluri românești au început să adopte sistemul „All Inclusive"; pentru că fără să-și adapteze oferta nu rezistă pe piață.

Nu în ultimul rând, pe lângă păstrarea pasului cu noile provocări, un alt factor catalizator pentru dezvoltarea turismului românesc începe să se contureze tot mai bine prin asocierea marilor tur-operatori din România cu alți tur-operatori europeni sau chiar internaționali, lucru ce ne asigură o vizibilitate mult mai bună la nivel global. În acest sens, lucrurile încep deja să se vadă chiar și în București, de exemplu, printr-un număr tot mai mare de turiști străini care vin și aici în „City-Break-uri", în condițiile în care ar putea să viziteze și alte orașe europene.

Nu ai drepturi pentru a publica.